ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

1986: Η αντιαυταρχική στάση του δασκάλου στην τάξη.

1987: Σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις υποστηρίζουν ότι η νοημοσύνη είναι «κεκτημένο κοινωνικό» δηλαδή ότι σε μεγάλο βαθμό προσδιορίζεται από κοινωνικούς οικονομικούς και πολιτικούς παράγοντες. Αναπτύξτε την άποψη αυτή και ιδιαίτερα το ρόλο του σχολείου.

1991:  Πώς θα μπορέσει ο δάσκαλος να διαμορφώσει κατά τέτοιο τρόπο την παιδαγωγική ατμόσφαιρα στην τάξη, ώστε να συμβάλλει στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του μαθητή. Να δικαιολογήσετε τα παραπάνω με βάση την παιδαγωγική και την ψυχολογία.

1993:  Υποστηρίζεται ότι η στάση του δασκάλου απέναντι στο μαθητή επιδρά στην αποτυχία ή στην επιτυχία της σχολικής επίδοσης. Αναφερθείτε σ' αυτό.

1997:  Η σύγχρονη γνωστική ψυχολογία έχει μελετήσει και προσδιορίσει τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της γνωστικής ανάπτυξης του παιδιού της σχολικής ηλικίας. Αναφέρετε τα βασικά χαρακτηριστικά της γνωστικής ανάπτυξης αυτής της ηλικίας και με βάση την εμπειρία σας και τα επιστημονικά δεδομένα, να αξιολογήσετε και να αξιοποιήσετε την παραπάνω γνωστική προσέγγιση της ανάπτυξης, αναφορικά με την εφαρμογή της στη μαθησιακή διαδικασία.

1998:  Οι σύγχρονες κοινωνίες χαρακτηρίζονται πολυπολιτισμικές. Η Ελλάδα από χώρα «αποστολής» μεταναστών μεταβάλλεται γοργά σε χώρα «υποδοχής» διαφορετικών κοινωνικών ομάδων. Τα σχολεία μας υποδέχονται μαθητές με διαφορετική πολιτισμική προέλευση. Παρατηρήσεις και διαπιστώσεις εκπαιδευτικών και σχολικών συμβούλων επισημαίνουν ότι οι μαθητές αυτοί παρουσιάζουν αυξημένα μαθησιακά και ψυχολογικά προβλήματα.                                                                                                            Με βάση την εμπειρία σας και τα επιστημονικά δεδομένα, να ερμηνεύσετε πως έχουν δημιουργηθεί αυτά τα προβλήματα και τι τρόπους ψυχοπαιδαγωγικής αντιμετώπισης προτείνετε για την επίλυσή τους.

1999:  Ψυχοπαιδαγωγικές έρευνες και η εκπαιδευτική πράξη έχουν εντοπίσει την αμφίδρομη σχέση μαθησιακών δυσκολιών και προβλημάτων συμπεριφοράς. Η σχέση αυτή δρομολογεί ένα «φαύλο κύκλο», που δυσχεραίνει τη γνωστική και κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού. Με βάση την εμπειρία σας και τα επιστημονικά δεδομένα, να ερμηνεύσετε πως έχει δημιουργηθεί η αμφίδρομη αυτή σχέση και!" να προτείνετε τρόπους υπέρβασης της παραπάνω κατάστασης.

2000: Στην παιδαγωγική σχέση δασκάλου-μαθητή αναμένεται ο δάσκαλος να λειτουργεί ως καλό πρότυπο παραδειγματικής συμπεριφοράς. Με βάση την εμπειρία σας από την εκπαιδευτική πράξη και τα δεδομένα των επιστημών της Παιδαγωγικής-Ψυχολογίας, να αναπτύξετε μερικά από τα βασικά χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του δασκάλου-προτύπου που διευκολύνουν τη μίμηση αυτής της συμπεριφοράς.

2001: Επιστημονικές μελέτες υποστηρίζουν ότι ο επιλεκτικός συνδυασμός των διαφόρων ψυχολογικών θεωριών μάθησης διευκολύνει τον εκπαιδευτικό να δομήσει το ατομικό-προσωπικό του εκπαιδευτικο-διδακτικό μοντέλο μάθησης και διδασκαλίας.      Με βάση τα επιστημονικά δεδομένα της σύγχρονης Παιδαγωγικής Ψυχολογίας και την εμπειρία σας, να τεκμηριώσετε αυτή τη θέση, αναφέροντας σχετικά παραδείγματα από την εκπαιδευτική πράξη.

2002:  Αρκετοί μαθητές στα σημερινά σχολεία παρουσιάζουν χαμηλή σχολική επίδοση που μπορεί να παρεμποδίσει τη φυσιολογική εξέλιξη της μαθησιακής και εκπαιδευτικής διαδικασίας και ενδεχομένως να οδηγήσει σε σχολική αποτυχία. Με βάση την εμπειρία σας και τα επιστημονικά δεδομένα, να τεκμηριώσετε τις ψυχοπαιδαγωγικές παρεμβάσεις σας για την αντιμετώπιση αυτής της κατάσταση.

2003: Σύμφωνα με τις σύγχρονες θέσεις της Γνωστικής Ψυχολογίας, όλες οι γνωστικές δραστηριότητες του ανθρώπου αποτελούν περιπτώσεις επίλυσης προβλημάτων. Με βάση τις εμπειρίες σας και τα επιστημονικά δεδομένα να αναπτύξετε μερικές βασικές στρατηγικές και τεχνικές που μπορούν να βοηθήσουν τους μαθητές να επιλύουν αποτελεσματικά τόσο τα καθημερινά πρακτικά όσο και τα σχολικά προβλήματα. Αναφέρετε συγκεκριμένο παράδειγμα από τη σχολική πράξη.

2004: Ψυχοπαιδαγωγικές έρευνες και διαπιστώσεις των εκπαιδευτικών επισημαίνουν ότι αρκετοί μαθητές στο σημερινό σχολείο παρουσιάζουν αυξημένα προβλήματα μάθησης τα οποία στη συνέχεια δημιουργούν προβλήματα συμπεριφοράς και αντίστροφα.    Με βάση τα επιστημονικά δεδομένα και τις εμπειρίες σας , να τεκμηριώσετε πώς δημιουργείται αυτή η αμφίδρομη σχέση και να προτείνετε σύγχρονες ψυχοπαιδαγωγικές στρατηγικές για την αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων μάθησης και συμπεριφοράς.

2005 : Αρκετοί μαθητές στο σημερινό σχολείο παρουσιάζουν χαμηλή σχολική επίδοση η οποία σε μερικές περιπτώσεις μπορεί να οδηγήσει στη σχολική αποτυχία.
Με βάση την εμπειρία σας και τα επιστημονικά δεδομένα να αναφερθείτε στους παράγοντες που μπορεί να οδηγήσουν σ' αυτή και να προτείνετε τρόπους ψυχοπαιδαγωγικής αντιμετώπισης της χαμηλής σχολικής επίδοσης.

2006:  Η ύπαρξη μαθητών από διάφορες πολιτισμικές ομάδες στην τάξη αποτελεί σύγχρονο φαινόμενο του ελληνικού σχολείου.
Με βάση τα επιστημονικά δεδομένα και την εμπειρία σας , να τεκμηριώσετε πώς μπορεί ο εκπαιδευτικός να συμβάλει στην αντιστάθμιση των διαφορών και στην αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση προβλημάτων επίδοσης και συμπεριφοράς.

2007: Υποστηρίζεται ότι τα κίνητρα μάθησης των μαθητών επηρεάζονται από την κοινωνικοπολιτισμική κατάσταση της οικογένειας. Με βάση τα επιστημονικά δεδομένα και την εμπειρία σας, να διατυπώσετε και να αιτιολογήσετε την άποψή σας για την παραπάνω θέση. 

2008:  Μια από τις βασικές απαιτήσεις του σύγχρονου σχολείου είναι η επεξεργασία πολλαπλών πληροφοριών.
Με βάση την εμπειρία σας και τα επιστημονικά δεδομένα να προσδιορίσετε δεξιότητες και ικανότητες της κριτικής και δημιουργικής σκέψης που βοηθούν το μαθητή να οργανώσει ένα σύστημα επεξεργασίας πληροφοριών.

2009: Τα προβλήματα συμπεριφοράς που εκδηλώνουν οι μαθητές στο σχολείο μπορεί να ενισχύονται και από τη στάση του ίδιου του εκπαιδευτικού. Με βάση τα επιστημονικά δεδομένα και την εμπειρία σας, να εντοπίσετε παράγοντες που συμβάλλουν στην εμφάνιση τέτοιων προβλημάτων και να αναφέρετε τρόπους με τους οποίους μπορεί ο εκπαιδευτικός να τα αντιμετωπίσει.

 
ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΥΛΙΚΟ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΥΛΙΚΟ Δ΄ ΤΑΞΗΣ ΥΛΙΚΟ Ε΄ ΤΑΞΗΣ
ΥΛΙΚΟ ΣΤ΄ ΤΑΞΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΑΘΩΣ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ