ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΓΕΙΟΓΡΑΦΙΑ
Αρχαϊκή Αγγειογραφία, Μελανόμορφος ρυθμός ώριμη περίοδος

Ζωγράφος του Αντιμένη, Άρμα, Θησέας και Μινώταυρος


 

Υδρία ύψος 43,2 εκ., διάμετρος 24,7 εκ. περίπου 520 π.Χ., The Cleveland Museum of Art, 1975.1

 

Το σώμα του αγγείου είναι διακοσμημένο με μια πρωτότυπη σύνθεση για την εποχή. Εικονίζεται ένα τέθριππο άρμα κατενώπιον με τον ηνίοχο και δύο οπλίτες. Τα κεφάλια των κεντρικών αλόγων είναι αντικριστά, ενώ των ακριανών είναι στραμμένα προς τον οπλίτη της κάθε πλευράς. Ο ηνίοχος και ο ένας από τους οπλίτες κοιτάζουν το θεατή. Ο πρώτο που παρέστησε άρμα μετωπικά θεωρείται ο Ζωγράφος της Γοργώς. Παρόμοια σύνθεση έχει ζωγραφίσει και ο Ψίαξ, που γι' αυτόν τον λόγο ο Μπίζλι τους θεωρεί «αδελφούς».

Στον ώμο του αγγείου ο Θησέας και ο Μινώταυρος. Ο Θησέας κρατά τον Μινώταυρο από το κέρατο και ετοιμάζεται να τον χτυπήσει με το σπαθί. Ο Μινώταυρος κρατά πέτρες και στα δυο του χέρια. Η σύνθεση πλασιώνεται με δύο νέους και δύο νέες.

 

Ζωγράφος του Αντιμένη, άρμα

 

Ζωγράφος του Αντιμένη, Θησέας και Μινώταυρος

 

Πηγές: Perseus, Warren G. Moon, Greek Vase-Painting in Midwestern Collections, The Cleveland Museum of Art